Hvis du oplever problemer med appen, kan det skyldes, at du ikke har opdateret til den seneste version.
Information om nye opdateringer af appen til iPhone får du via notifikationer fra App Store. Hvis du har indstillet din telefon til automatisk opdatering, så opdateres hjerteløber-appen automatisk.
For Android-brugere bliver appen automatisk opdateret gennem Google Play, hvis du har aktiveret automatisk opdatering.
Hvis du, efter at have opdateret appen, stadig oplever tekniske problemer, bør du rapportere det via vores kontaktformular.
Nej, du behøver ikke have appen åben for at stå til rådighed som hjerteløber. Så længe du er tilmeldt hjerteløberordningen, er logget ind (det gør du typisk første gang, du går ind i appen) og har forbindelse til nettet via enten WIFI eller mobildata, så står du til rådighed som hjerteløber.
iPhone
1. Gå til telefonens indstillinger.
2. Vælg 'App Store'.
3. Slå derefter 'Appopdateringer' til.
Android
1. Åbn appen Google Play Butik.
2. Tryk på menuen 'Indstillinger'.
3. Tryk på 'Opdater apps automatisk'.
4. Vælg mulighed: 'Via alle netværk', hvis apps både må opdateres via wi-fi og mobildata.
Hjerteløber-appen beder om adgang til placering, SMS, billeder, kamera samt oplysninger om wi-fi-forbindelse. Appen beder om adgang til din placering og dine wi-fi-oplysninger for at fastslå din geografiske placering.
Appen anmoder desuden om adgang til din SMS-tjeneste, så du kan dele dit hjerteløber-certifikat via SMS. Den beder også om adgang til din billede- og kameratjeneste, så du har mulighed for at uploade et billede til din hjerteløber-profil eller tage et nyt.
Du skal være opmærksom på, at appens tilladelse til brug af placering skal være slået til 'altid'
Det kan du ikke altid vælge ved download af appen, men kræver at du ændrer det i indstillinger på telefonen.
På iPhone vælger du 'Indstillinger'->'Hjerteløber'->'Lokalitet'->Tillad adgang til lokalitet 'Altid'.
På Android varierer det fra telefon til telefon, men overordnet set skal du gøre følgende: Åbn 'Indstillinger'->'Apps og notifikationer'->'Hjerteløber'->'Tilladelser'->'Placering->Vælg adgang til placering for denne app 'Tillad altid'.
På de to skærmbilleder nedenfor kan du se, hvad du skal have slået til på hhv. iOS og Android, for at du kan blive alarmeret som hjerteløber:
iOS
Android
Her er de mest almindelige årsager:
En af følgende kan være årsag til, at din alarm forsvinder fra skærmen:
Både iPhone- og Android-telefoner giver muligheden for, at hjerteløber-appen kan tilsidesætte lydløs-funktionen. Du skal selv give appen tilladelse til det:
På iPhone vælger du 'Indstillinger'->'Hjerteløber'->'Meddelelser'->Tænd for kontakten 'Tillad vigtige advarsler'.
På Android varierer det fra telefon til telefon, men overordnet set skal du gøre følgende: Åbn 'Indstillinger'->'Apps og notifikationer'->'Hjerteløber'->Tænd for kontakten 'Tilsidesæt forstyr ikke'.
For nogle Android-brugere kan der være problemer med, at lyden ikke slår igennem. For at afhjælpe fejlen kan du gøre følgende:
Det er en god idé at forberede dig på en potentiel mission ved at tage en testalarm. Det kan du gøre i hjerteløber-appen.
Vælg "Testalarm" i menuen nederst i Hjerteløber-appen. Følg herefter instrukserne.
Fra version 3.55 af hjerteløber-appen er det muligt at overføre den adresse, du får ved alarmeringen til Google Maps / Apple Maps. Du overfører adressen ved at trykke på det lille kort-ikon, der dukker op sammen med alarmen.
Du kan også vælge, om du ønsker at anvende fodgænger-rutevejledningen eller bilist-rutevejledningen.
Hvis du oplever, at din lokation ikke er opdateret, anbefaler vi, at du tager en testalarm i appen. Så bliver din lokation automatisk opdateret.
Har du brug for at tale en hjerteløber-oplevelse igennem? Eller oplever du problemer, som du ikke kan finde svar på her? Så er vi klar til at hjælpe.