Få svar på dine spørgsmål til Hjerteløber-appen og andre tekniske spørgsmål.

Opdateringer og generelle indstillinger

  • Appen virker ikke. Hvad gør jeg?

    Hvis du oplever problemer med appen, kan det skyldes, at du ikke har opdateret til den seneste version.

    Information om nye opdateringer af appen til iPhone får du via notifikationer fra App Store. Hvis du har indstillet din telefon til automatisk opdatering, så opdateres hjerteløber-appen automatisk.

    For Android-brugere bliver appen automatisk opdateret gennem Google Play, hvis du har aktiveret automatisk opdatering.

    Hvis du, efter at have opdateret appen, stadig oplever tekniske problemer, bør du rapportere det via vores kontaktformular.

  • Skal appen være åben for at virke?

    Nej, du behøver ikke have appen åben for at stå til rådighed som hjerteløber. Så længe du er tilmeldt hjerteløberordningen, er logget ind (det gør du typisk første gang, du går ind i appen) og har forbindelse til nettet via enten WIFI eller mobildata, så står du til rådighed som hjerteløber.

  • Hvordan indstiller jeg min telefon til at opdatere apps automatisk?

    iPhone
    1. Gå til telefonens indstillinger.
    2. Vælg 'App Store'.
    3. Slå derefter 'Appopdateringer' til.

    Android
    1. Åbn appen Google Play Butik.
    2. Tryk på menuen 'Indstillinger'.
    3. Tryk på 'Opdater apps automatisk'.
    4. Vælg mulighed: 'Via alle netværk', hvis apps både må opdateres via wi-fi og mobildata.

  • Hvad skal appen have adgang til på min telefon? Og hvorfor?

    Hjerteløber-appen beder om adgang til placering, SMS, billeder, kamera samt oplysninger om wi-fi-forbindelse. Appen beder om adgang til din placering og dine wi-fi-oplysninger for at fastslå din geografiske placering.

    Appen anmoder desuden om adgang til din SMS-tjeneste, så du kan dele dit hjerteløber-certifikat via SMS. Den beder også om adgang til din billede- og kameratjeneste, så du har mulighed for at uploade et billede til din hjerteløber-profil eller tage et nyt.

    Du skal være opmærksom på, at appens tilladelse til brug af placering skal være slået til 'altid'

    Det kan du ikke altid vælge ved download af appen, men kræver at du ændrer det i indstillinger på telefonen.

    På iPhone vælger du 'Indstillinger'->'Hjerteløber'->'Lokalitet'->Tillad adgang til lokalitet 'Altid'.

    På Android varierer det fra telefon til telefon, men overordnet set skal du gøre følgende: Åbn 'Indstillinger'->'Apps og notifikationer'->'Hjerteløber'->'Tilladelser'->'Placering->Vælg adgang til placering for denne app 'Tillad altid'.

    På de to skærmbilleder nedenfor kan du se, hvad du skal have slået til på hhv. iOS og Android, for at du kan blive alarmeret som hjerteløber:

    iOS


    Android

     

     

Notifikationer og alarmer

  • Hvorfor får jeg ingen hjerteløber-alarmer?

    Her er de mest almindelige årsager:

    • Husk at opdatere din hjerteløber-app, hvis du ikke allerede har gjort det. Det kan være årsagen til, at du ikke får nogen alarmer. Det er en god idé at aktivere automatisk opdatering, så du altid har den seneste version af appen.
    • Vær opmærksom på, at appens indstillinger er korrekte, og at appen har de nødvendige tilladelser. Du skal have tre grønne flueben under 'Indstillinger' i hjerteløber-appen. Du kan få hjælp til korrekt opsætning af appen her.
    • Vi alarmerer de 20 hjerteløbere, der er lokaliseret til at være tættest på hjertestoppet. Hvis du ikke får en alarm, kan det være, fordi du er nummer 21.
  • Hvorfor blev min alarm annulleret/forsvandt fra skærmen?

    En af følgende kan være årsag til, at din alarm forsvinder fra skærmen:

    • De sundhedsprofessionelle medarbejdere på AMK Vagtcentralen kan annullere en alarm, hvis der ikke længere er behov for hjerteløbere på adressen. Hvis alarmen bliver annulleret, får du en besked på skærmen, der siger "Alarmen er annulleret".
    • En alarm kan også blive annulleret, hvis du alligevel ikke er inden for den radius af hjertestoppet, hvor hjerteløberne bliver tilkaldt. Din placering bliver bekræftet i det øjeblik, du accepterer alarmen, og hvis du på det tidspunkt er uden for radius, får du beskeden "din position er for langt væk…".
    • Hvis alarmen forsvinder fra skærmen, efter du har accepteret den, skyldes det normalt en operatørnetværksfejl. Du kan genfinde notifikationen ved at rulle notifikationsvinduet frem på telefonen.
  • Hvordan bliver jeg alarmeret, hvis min telefon er på lydløs?

    Både iPhone- og Android-telefoner giver muligheden for, at hjerteløber-appen kan tilsidesætte lydløs-funktionen. Du skal selv give appen tilladelse til det:

    På iPhone vælger du 'Indstillinger'->'Hjerteløber'->'Meddelelser'->Tænd for kontakten 'Tillad vigtige advarsler'.

    På Android varierer det fra telefon til telefon, men overordnet set skal du gøre følgende: Åbn 'Indstillinger'->'Apps og notifikationer'->'Hjerteløber'->Tænd for kontakten 'Tilsidesæt forstyr ikke'.

  • Hvorfor virker lyden på alarmen ikke?

    For nogle Android-brugere kan der være problemer med, at lyden ikke slår igennem. For at afhjælpe fejlen kan du gøre følgende:

    1. Hold fingeren nede, når du trykker på appen, indtil der kommer et (i) op i højre hjørne af den lille boks, som åbner.
    2. I app-oplysninger skal du klikke på Tilladelser -> Notifikationer -> Meddelelseskategorier.
    3. Tjek at "pop op" er slået til.
    4. Klik på meddelelseskategorier og dobbelttjek, at alt er slået til.
  • Hvordan kan jeg afprøve en testalarm i appen?

    Det er en god idé at forberede dig på en potentiel mission ved at tage en testalarm. Det kan du gøre i hjerteløber-appen.

    Vælg "Testalarm" i menuen nederst i Hjerteløber-appen. Følg herefter instrukserne. 

Lokation og navigation

Har du brug for mere hjælp?

Har du brug for at tale en hjerteløber-oplevelse igennem? Eller oplever du problemer, som du ikke kan finde svar på her? Så er vi klar til at hjælpe.

Vil du vide mere?