Spørgsmål og svar til den nye hjerteløber-app

Hvordan får du adgang til den nye version af hjerteløber-appen, og hvad gør du, hvis du har glemt dine login-oplysninger? Få svar på dine spørgsmål her på siden.

Download af den nye app

Login og brugeroplysninger

  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan logge ind i appen?

    Tjek først, at du har den seneste version af hjerteløber-appen. Til iPhone hedder den 4.4.0, og til Android hedder den 4.4.2.

    iPhone: Download appen i App Store

    Android: Download appen i Google Play

    Når du har sikret, at din app er opdateret, beder vi dig forsøge at nulstille din adgangskode igen. Du får en mail tilsendt den mailadresse, som du har tilknyttet din hjerteløber-profil. Tjek evt. om mailen er endt i din spamfolder.

    Hvis du stadig oplever problemer, kan du kontakte os på support@trygfonden.dk, så vil vi hjælpe dig. 

  • Jeg har glemt mine login-oplysninger til hjerteløber-appen. Hvad gør jeg?

    Du har følgende muligheder, hvis du har glemt dine login-oplysninger:

    1. Hvis du har glemt din adgangskode til hjerteløber-appen, skal du klikke på linket 'glemt kodeord' på login-siden. Du får en mail sendt til den mailadresse, som er tilknyttet din hjerteløber-profil. Tjek evt. om mailen er endt i din spamfolder.

    2. Hvis du har glemt den e-mail, du er registreret med, eller hvis du ikke længere har adgang til den, skal din profil nulstilles. Kontakt os på support@trygfonden.dk, så kan vi hjælpe dig.

    3. Hvis du forsøger at oprette en ny hjerteløber-profil med et mobilnummer eller en e-mail, der allerede er i systemet, får du en fejlmeddelelse. Det betyder, at din profil skal nulstilles. Kontakt os på support@trygfonden.dk, så hjælper vi dig.

  • Jeg har skiftet mobilnummer eller e-mailadresse. Hvad gør jeg?

    Hvis du har ændret dit mobilnummer, er du nødt til at slette din bruger og oprette dig på ny. Det gør du under 'Profil' i appen ved at vælge slet profil nederst på siden.

    Hvis du har fået ny e-mailadresse, kan du ændre den under 'Profil'.

  • Jeg får en fejl ved accept af samtykke. Hvad gør jeg?
    Nogle får beskeden 'Ukendt fejl', når de forsøger at acceptere samtykket i den nye version af appen. Får du også den besked, så slet appen og hent den igen. Det skulle afhjælpe problemet.
  • Hvordan sletter jeg mig som hjerteløber?

    Du kan til enhver tid slette dig som hjerteløber under 'Profil' i appen. Her skal du vælge 'Slet profil' nederst på siden.

    Hvis du ikke kan huske dine login-oplysninger, har du følgende muligheder:

    1. Hvis du har glemt din adgangskode til hjerteløber-appen, skal du klikke på linket 'glemt kodeord' på login-siden. Du får en mail sendt til den mailadresse, som er tilknyttet din hjerteløber-profil. Tjek evt. om mailen er endt i din spamfolder.

    2. Hvis du har glemt den e-mail, du er registreret med, eller hvis du ikke længere har adgang til den, kan du kontakte os på support@trygfonden.dk.

App- og telefonindstillinger

  • Hvad skal appen have adgang til på min telefon? Og hvorfor?

    Hjerteløber-appen beder om adgang til lokation samt oplysninger om wi-fi-forbindelse for at fastslå din geografiske placering.

    Du skal være opmærksom på, at appens tilladelse til brug af placering skal være slået til 'altid'

    Det kan du ikke altid vælge ved download af appen, men kræver at du ændrer det i indstillinger på telefonen.

    På iPhone vælger du 'Indstillinger'->'Hjerteløber'->'Lokalitet'->Tillad adgang til lokalitet 'Altid'. Giv gerne adgang til præcis lokation.

    På Android varierer det fra telefon til telefon, men overordnet set skal du gøre følgende: Åbn 'Indstillinger'->'Apps og notifikationer'->'Hjerteløber'->'Tilladelser'->'Placering->Vælg adgang til placering for denne app 'Tillad altid'.

    Har du tre grønne flueben under indstillinger i hjerteløber-appen, så har du de korrekte indstillinger.

  • Hvordan kan jeg tage en testalarm i appen?

    Det er en god idé at forberede dig på en potentiel mission ved at tage en testalarm. Så ved du, hvordan den nye version af hjerteløber-appen fungerer, når du får en hjerteløber-alarm. 

    Vælg 'Testalarm' i bunden af hjerteløber-appen. Følg herefter instrukserne, som bliver vist i appen.

    Bemærk, at en testalarm ikke vil være med lyd, hvis din telefon er på lydløs.

  • Hvordan sikrer jeg, at lokationen på min telefon er opdateret?

    Hvis du oplever, at din lokation ikke er opdateret, anbefaler vi, at du tager en testalarm i appen. Så bliver din lokation automatisk opdateret. Det er dog vigtigt at sikre, at du i telefonens indstillinger har valgt 'Altid' ved adgang til lokalitet, og giv også meget gerne adgang til din præcise lokalitet.

Har du brug for hjælp til den nye app?

Vores support er klar til at hjælpe dig, hvis du oplever problemer med overgangen til den nye version af hjerteløber-appen, som du ikke kan finde svar på her. Kontakt os på support@trygfonden.dk.