Guide til registrering

Ved at registrere din hjertestarter på hjertestarter.dk kan du være med til at redde liv, fordi hjertestarteren bliver synlig og tilgængelig - for almindelige borgere og for de sundhedsfaglig medarbejdere, når du ringer 1-1-2. For at give et overblik over informationen du skal have klar har vi lavet denne guide. 

Spot image

Information om Fadder

Når du registrerer din hjertestarter på netværket, bliver du 'fadder' (administrator) for den. Du kan sagtens være fadder for flere hjertestartere, men hver hjertestarter skal tilmeldes enkeltvis.

Hvad skal du have klar:

  • Navn, telefonnummer og e-mail
Spot image

Om hjertestarteren

For at gøre din tilmelding så nem som mulig, anbefaler vi, at du har hjertestarteren foran dig.

Hvad skal du have klar:

  • Producent/Model
  • Serienummer
  • Udløbsdato på elektroder
Spot image

Placering og billeder

Beskrivelsen af hjertestarterens placering skal være så præcis som mulig og tage højde for, at man ikke kender området.

Hvad skal du have klar:

  • Adresse og beskrivelse
  • Billeder af hjertestarterens placering
Spot image

Åbningstider

Det er vigtigt at oplyse hvis hjertestarteren kun er tilgængelig i bestemte tidsrum, f.eks inden for en butiks åbningstider eller lignende, så alarmcentralen ikke spilder kostbar tid på en hjertestarter der ikke er tilgænglighed.

Hvad skal du have klar:

  • Åbningstider og perioder
  • Evt information om særlige bemærkninger til tilgængelighed
Spot image

Udbringere

Når du registrerer din hjertestarter på hjertestarter.dk, er det vigtigt, at du altid angiver telefonnummre på en eller flere udbringere, der er villige til at løbe ud med hjertestarteren, hvis der er brug for at den bliver bragt ud til en person med hjertestop.

Hvad skal du have klar:

  • Navn og telefonnummer på udbringere

Klar til at registrere?

Hvis du er ansvarlig for hjertestarteren, kan du registrere den her. Det tager kun 10 minutter, og så kan hjertestarteren hjælpe flere i dit lokalområde, hvis nogen får hjertestop.