Guide til registrering

Når du registrerer din hjertestarter, er du med til at redde liv. Hjertestarteren bliver synlig og tilgængelig for almindelige borgere - og for de sundhedsfaglige medarbejdere, når du ringer 1-1-2. Se nedenfor, hvad du skal have klar, når du registrerer din hjertestarter.

Information om Fadder

Når du registrerer din hjertestarter på netværket, bliver du 'fadder' (administrator) for den. Du kan sagtens være fadder for flere hjertestartere, men hver hjertestarter skal tilmeldes enkeltvis.

Hvad skal du have klar:

  • Navn, telefonnummer og e-mail

Om hjertestarteren

For at gøre din tilmelding så nem som mulig, anbefaler vi, at du har hjertestarteren foran dig.

Hvad skal du have klar:

  • Producent/Model
  • Serienummer
  • Udløbsdato på elektroder

Placering og billeder

Beskrivelsen af hjertestarterens placering skal være så præcis som mulig og tage højde for, at man ikke kender området.

Hvad skal du have klar:

  • Adresse og beskrivelse
  • Billeder af hjertestarterens placering

Tilgængelighed

Det er bedst, hvis hjertestarteren altid er tilgængelig. Så kan den også bruges uanset tidspunkt. Hvis ikke hjertestarteren er døgntilgængelig, er det vigtigt at oplyse, hvordan den er åben, så alarmcentralen ikke spilder kostbar tid på en hjertestarter der ikke er tilgængelig.

Hvad skal du have klar:

  • Åbningstider og perioder
  • Evt information om særlige bemærkninger til tilgængelighed

Udbringere

Når du registrerer din hjertestarter på hjertestarter.dk, er det vigtigt, at du altid angiver telefonnummre på en eller flere udbringere, der er villige til at løbe ud med hjertestarteren, hvis der er brug for at den bliver bragt ud til en person med hjertestop.

Hvad skal du have klar:

  • Navn og telefonnummer på udbringere

Klar til at registrere?

Hvis du er ansvarlig for hjertestarteren, kan du registrere den her. Det tager kun 10 minutter, og så kan hjertestarteren hjælpe flere i dit lokalområde, hvis nogen får hjertestop.