Du kan redde liv-kampagnen får fornem hæder

Danmarks bedste public service-kampagner blev for nyligt kåret ved en prisoverrækkelse, og det blev til en ’hædrende omtale’ af TrygFondens Du kan redde liv-kampagne.

TrygFondens pligtopfyldende og farvestrålende papfigurer, der redder liv på tv, web og print, har fået et gevaldigt skulderklap.

Du kan redde liv-kampagnen, hvor papfigurerne opfordrer alle til at træne deres førstehjælpsomhed og træde til, hvis de er vidne til et hjertestop, fik for nylig en såkaldt hædrende omtale ved uddelingen af IAA Prisen 2016.

IAA Prisen uddeles hvert år til den bedste, mest kreative og resultatgivende public service-kampagne.

Dommerkomitéen lagde i deres beskrivelse af TrygFondens kampagne bl.a. vægt på, at der i Du kan redde liv-kampagnen tales direkte og letforståeligt til den almindelige dansker.

”Kampagnens kreative form og udtryk fremhæver, at det er nemt og ligetil for os alle at træde til og hjælpe i nødsituationer. Figurerne bringer tingene ned i øjenhøjde og kommunikerer indirekte, at selv børn bør kunne finde ud af det,” stod der i dommerkomitéens begrundelse for hæderen.

Læs hele dommerkomitéens omtale her

Du kan læse om årets vindere af IAA Prisen her:

Læs mere om Du kan redde liv